we are all alone together

När det blir en liten kris.
När det blir lite drama.
Det är då man förstår.
Det är då man vet.
Jag har varit lite förvirrad...
Men jag vet vart jag har mig själv.
Jag känner mig själv.
Och ganska ofta så känns det faktiskt,
som att ingen annan känner mig speciellt bra alls.
Det behöver inte betyda att det är dåligt.
Det kan betyda, att det är jag som är dålig på att visa mitt rätta jag.
Ibland blir jag lessen för det.
Men sen så gör det mig inget.
Så länge jag vet vart jag har mig själv så är jag nöjd.
Ingen annan vet bättre vad jag känner, än jag.
Så är det kanske för dom flesta.
Mina vänner & min familj är underbara.
Men jag har ibland svårt att förstå dom.
Känner inte igen mig i dom.
Vi är ganska olika.
Har nog ingen vän som är som mig.
Ni vet...en vän som tycker lika i allt.
Fast det gör mig glad på ett sätt.
Man har aldrig behövt bråka om killar.
Ingen som snor dom där sista skorna som båda vill ha.
Aldrig blir det tråkigt.
Man får alltid höra en annan åsikt.
Och sånt är ju bara kul.
Och visst är det väl fantasktiskt,
att man kan vara så fina vänner trots att man är lite olika.
Men...ibland, vore det ändå så jäkla skönt,
med nån som bara förstod en.
Tyckte likadant. Kände likadant. Bara kunde läsa mina tankar.
Men bara ibland. Som nu...

Kommentarer
Postat av: Jenni



Tja!



Förstår hur du känner dig, varit där själv många ggr...!// Styrkekramar till dig från mej!

2011-05-20 @ 07:45:20
Postat av: Diana

Stackars dig...

2011-05-20 @ 11:22:33
URL: http://dianasvantan.blogg.se/
Postat av: Diana

Tur att du iaf har dom som älskar dig! Som jag gör!

2011-05-20 @ 11:23:33
URL: http://dianasvantan.blogg.se/
Postat av: Diana

På riktigt asså, när jag skrev stackars dig.

(kunde missuppfattas)

Lät så sorgligt ditt inlägg.

Men sen när jag tänkte efter, har någon annan en sån vän?

Inte jag heller tror jag.

Inte som är precis lika, som känner lika.

Det har nog ingen. Det kanske inte ska finnas nån sån.

Jag har Ida, men vi är inte alls lika.

Men hon är min bästa ändå.



Å du är min bästaste sis! Puss*

2011-05-20 @ 12:05:20
URL: http://dianasvantan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jenni- Tack* :)



Sis- Ja, jag tror att du har alldeles rätt. Kanske sånt som man bara inbillar sig finns, som på film typ. Men jag älskar alla mina vänner & är så glad för att dom finns i mitt liv. Ibland vill man ändå bara ha nån som fattar du vet. Men som sagt, vi har varandra ändå & det är ju underbart! Älskar dig med!

2011-05-20 @ 14:15:53
URL: http://surfgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0