ett hem...vårt hem

Hallå världen!
Hur mår ni?
Hur har ni det?
Hur, hur, hur säääg mig!

Uppdateringen har varit as kass, i know...
Men jag har ju haft fullt upp med flytten & renovering som ni vet.
Dessutom så har vi inte haft nått internet heller.
Men idag fick vi det! Så now i´m back!


Så...en liten lista på vad som hänt kanske?
(kan ju inte få med allt, men i det stora hela)

*Packat alla mina grejer i kartonger (sjuuukt mycket grejer!)
*Packat upp alla mina grejer (lika mycket grejer!)
*Rensat förrådet (tog en hel dag by the way)
*Städat gammla lägenheten

*Lagt in nya golv i alla rum
*Målat alla väggar (vitt, vitt, vitt)
*Satt upp lister i tak & golv
*Målat listerna
*Målat lister i badrum
*Skruvat ihop möbler (& bara det tar sin lilla tid kan jag lova)
*Satt upp alla lampor
*Satt upp hyllor

*Shoppat tex. färg, lister, golv, lampor, speglar, matbord, stolar, säng,
sängkläder, gardiner, mattor, tv-bänk, hyllor, ramar o.s.v.
Med andra ord, typ allt!
Galet roligt & handla så mycket!
Men galet trött blir man med.
Man måste ju mecka ihop & upp allt sen oxå.

Nu är det lite små fix kvar & allt piff förstås!
Det är det jag har längtat efter, piffa!
Bara fixa fint.
Ska bli skönt.

Jag har ju oxå hunnit med en helt underbar SPA Helg
med mamma & siirraan.
Det var hur mysigt som helst med sköna behandlingar, god mat,
en hel del vin, skoter körning i hundra blås & väldigt mycket skratt!
Vill ni se lite bilder kan ni glida in på sis blogg & kika!


Ikväll så fick jag träffa Falkis en stund me.
Tog en promenad hem till henne & kika på hennes nya lya.
Super fint vare!
Skitkul & bli grannar jue!


Imorrn ska jag upp klockan fem,
ska vara på jobbet klockan sex för inventering.
Inte helt kul, men det ska bli skojsigt & få träffa mina kollegs!
Efter det så ska en spegel i badrummet upp & ett nytt handfat på plats.
Hoppas få upp nån mer hylla, lite tavlor & kanske en till lampa oxå.  


Jag vill ju såklart visa er hur min nya lya ser ut,
men just nu ligger min kamera i nån flyttkartong.
Men jag lovar att uppdatera med bilder så snart jag kan.

Nu väntar sängen, kommer att vara helt död imorrn.

*sleep tight sweeties*


Kommentarer
Postat av: Jannicka

Hej..Det låter som du haft kul och fullt upp med roliga saker, flytta och handlat och en myshelg mitt i allt. Jag kommer knacka på när jag går förbi så jag får se hur ni har det.

2010-02-18 @ 08:05:20
Postat av: Lena Holm

Hej tjejen! Låter fint allt det där. Flytt är alltid kul när man kommer så långt så man får packa upp. Jag däremot har packat ihop, slängt och sjänkt (hm, stavas det så?)min mormors lägenhet. Sjuukt mycket saker efter 93 år. Hon bor på vårdboende nu och stormtrivs. Vart bor du förrästen? Kul att ha en adress. Myshelg på dig. Själv ska jag på after work i kväll så det blir väl soffan i morgon. Kram Lena

2010-02-19 @ 08:04:32
Postat av: Diana

Ni har finast i hela Årsta! =)

2010-02-19 @ 13:03:24
URL: http://dianasvantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0