i bringing my self back

Då har snart hela veckan gått & jag har tillbringat den i sängen.
Det har inte varit speciellt mysigt heller. 
Viruset lät mig få känna på´t, kan man säga.
Har känt mig helt sänkt.

Nu är jag uppe & dricker en kopp te,
kollar datorn som har fått vila i några dagar. 
Har mina nya super mysiga uggsliknande tofflor ifrån Topshop på. 
Villken tur att dom blev shoppade kan man säga!

Håret står åt alla håll & jag har en stor kofta på mina axlar.
Jag börjar känna mig lite som mig själv igen,
fast det är långt kvar...


Personliga grejer som måste fixas, sånt som jag måste styra upp själv,
sånt som ingen medicin eller piller kan fixa.
Men när jag fixar det så kommer yrseln försvinna & fokusen tillbaka.
Mina blodsockerfall & kallsvettningar kommer att vara ett minne blott.
Järntabletter & proteindrinckar ska hjälpa mig på traven.
Det kommer att gå fint, det ska det...

Febern & halsontet är borta, tjejveckan börjar lida mot sitt slut &
värken har blivit ett molnande som jag kan stå ut med.
Huvudvärken sitter i, men & andra sidan, när gör den inte det?
Illamåendet har tyvärr inte lagt sig helt,
men en liten promenad i friska luften & en massa vatten ska nog få fason på det.

Den här helgen ska bli i hälsans tecken.
I need it.
Äta bra, ordenligt. Ingen ångest.
Dricka mycket vatten, gå promenader & sova mycket.

Jag vill få fason på det här nu.
Jag gillar det inte. Känns inge bra.
Jag vet ju att det är så mycket & göra på jobbet oxå, & jag vill ju hjälpa till...
& andra sidan har jag bara varit sjuk i fyra dagar...
det är inte mycket tycker jag,
inget att bråka om.
 
Inte med tanke på hur jag känt mig.
Jag vet ju att jag måste välja mig själv först.
Så är det bara.


Yepp, hoppas att ni skiner lika fint som solen där ute!
*löövee and peeaace*







Kommentarer
Postat av: Diana

Låter bra att du börjar bli på G igen! Kör hårt ba sis!

Mycket skönare att må bra!!

Kärlek till dig från mig, Jack & Tindra!

2009-09-10 @ 15:19:25
URL: http://dianasvantan.blogg.se/
Postat av: sussi

Hej lilla du:) hoppas du e bättre nu,vi va på landet igår .Tänkte gå upp till dig , vilken tur att jag inte gjorde de för jag har varit både förkyld , magsjuk mm.

Vi skulle ju dricka vin du o jag , men vart har tiden tagit vägen. Många Krya dig kramar fasterraster

2009-09-11 @ 11:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0