mitt lilla hjärta...snälla bli frisk!

Nu har vi kommit hem ifrån veterinären.
Jag höll på att inte få med mig lilla skruttan hem,
dom ville ha kvar henne över natten med dropp. =(
Men när dom fick reda på att jag bodde bara en minut bort,
så var det okej att jag hade henne hemma!
Nog skönare för henne oxå att få vara hemma där hon känner sig trygg.

Hon fick ta en masse blodprover & det ena av dem,
bukspotsköteln visade sig vara jätte dåligt.
Och det var tydligen inge bra alls...

Dom röntgade henne oxå
& kunde då se att hennes mage var full!
av någonting som inte var mat...?
Så...hon har nått i magen, vad vet vi inte.

När doktorn sa att det kunde vara cancer så dog jag.
Det får inte vara det!
Det är det bara inte!


Iallafall så ska vi ta ultraljudet imorrn.
Så nu ska hon bara vila & "svälta" fram tills dess.
Hon får alltså ingen mat alls,
men 5ml vatten varje timme som jag får spruta in i henne med en spruta.
Hennes mage kurrar & hon krafsar där hon brukar ha sin matskål.
Det skär i hjärtat på mig, att inte få ge henne mat när hon är hungrig.

Åååh, vad det här är jobbigt!
Kan hon inte bara bli frisk?!
Vakna imorrn & så är allt bra?


Min lilla skrutta...
med tratt & en nål som sitter i benet, under det gröna bandaget.

*hoppas, hoppas att allt blir bra*

Kommentarer
Postat av: Julia

Lilla skruttan!! Jag håller alla tummar för er! Och så hoppas vi på att det är nåt annat. Om det känns bättre så missade du inget på jobbet iaf, det var dött :) Tänker på er!

Kraaaam

2009-11-12 @ 19:37:09
URL: http://juliainkenya.wordpress.com
Postat av: Moster Diana

Våfflan, nu blir du frisk! På engång!

Lill-skruttan....krya på dig nu inatt så håller vi alla tummar & tår imorgonbitti!

Love you!

Jack pussar & klappar!

2009-11-12 @ 21:47:34
URL: http://dianasvantan.blogg.se/
Postat av: Jossan Thynell

Vi håller alla tummar och tår här med på att söta våfflis blir frisk nu med en gång!!! Tänker på er och skickar massa styrke kramar från oss. Kramar

2009-11-12 @ 23:42:47
Postat av: sussi

Jag tänker på er, hoppas allt ordnar sig. Ska hålla alla tummar för er.

Krama om våfflan från oss och kram på er.



Regngatan

2009-11-13 @ 08:57:33
Postat av: Tina

Stackars Våfflan, Tänker på er!!

2009-11-13 @ 10:07:17
URL: http://totinona.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh! Hoppas hoppas det visar sig vara något ofarligt och att allt går bra. Tänker på er! Kraaam!

2009-11-14 @ 00:51:23
URL: http://princesslina.tumblr.com
Postat av: Diana

Skööönt att det inte va värre än va det var! Nu får Våfflan pigga på sig så ni kan komma & hälsa på oss snart! =)

Kram!

2009-11-14 @ 09:20:12
URL: http://dianasvantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0