Jäkla morgon!

Vaknar utav att killen min ringer & talar om att han har min bilnyckeln med sig i fickan!
Så ingen bil, huuur sjutton ska jag ta mig till jobbet då?

Mammas & pappas bil som står här på gården, kan jag ta den då?
Springer & ska kolla, snubblar & ramlar på vägen in, slår mig hårt. Eh..tack gud!
Nej, den är trasig, går inte att köra med, ska lagas.

Hm..bussen då? 
Den går typ tre gånger per dag här ute på vischan,
så får åka in antingen tre timmar tidigare eller två timmar senare 
& sen måste jag byta buss i stan, men nåja får väl ta den ändå.
Nähä, jag har inga kontanter! Men hallå!

Så jag slår en pling till syrran min,
bästa syrran!
Hon ska in till stan, men inte förrens på eftermiddagen,
men jag övertalar henne att hämta & skjutsa in mig ändå!
Taack, tack & tack!

Sen ringer dom ifrån jobbet & frågar ifall jag kan börja tidigare,
det vågar jag inte ens fråga syrran om. Får stanna senare ikväll istället.

Går upp & ska sätta på kaffe,
behöver bota min huvudvärk som har kommit som ett paket på posten.
Häller vattenhelvetet utanför & spiller kaffepulver över hela golvet!
Eh...tack gud...igen!

Måste göra nått annat för att lugna ner mig.
Så jag tänker ge hunden mat.
Hunden blir så upphetsad över maten så den rusar fram, jag ska akta mig och
snubblar på kattfan som oxå har kommit kutandes itron om att den oxå ska få mat!
All hundmat ligger på golvet, jag likaså, hunden är nöjd & äter glatt,
medans katten ser allmänt stött ut över att jag nyss har ramlat över henne.
Eh...nu får det gärna räcka gud!


Skiit oxå, hatar när veckan ska börja såhär!


I owe you one sis!

Snacka om att jag längtar tillbaks....

Kommentarer
Postat av: Siirran

Haha, det låter som din morgon varit lugn å skön, eh, NOT!

Stackars...kommer snart!!

2009-08-24 @ 11:00:10
URL: http://dianasvantan.blogg.se/
Postat av: sussi

Stackars dig , men jag måste ju säga att man skrattar när man läser för faktist så ser jag dig framför mig hur du irrar omkring.Ha HA , Men hoppas att fortsättningen på dagen blir bättre , Kram Fasterraster PS, Kanske kikar förbi i morn

2009-08-24 @ 16:20:43
Postat av: Mamma

HAHAHAHAHAA jag skulle vilja varit där och sett, låter väldigt skojsigt när du skriver men kan tänka mig att du inte var gla :), Du/ni kan använda vår bil om ni behöver de är helt ok (om den går igång men den gjorde de innan vi åkte). Hoppas allt blir bättre nu. Många Kramar till er.

2009-08-24 @ 16:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0