landet tar kål på mig

Ja, det är ingen lätt match att bo i ett stort hus på landet.
Sååå sjukt mycket som ska göras hela tiden!

Jag är ju van med min lilla en & en halva i stan &
den går fort att städa om man jämför med en stor två vånings villa,
som dessutom är fullt med djur.

Inte bara trevliga djur vill jag lova,
här på vischan finns det små kryp som jag aldrig sett i hela mitt liv &
då har jag ju ändå bott här när jag var liten.
Tror mamma & pappa döljde det bra för mig, för annars hade jag väl flyttat vid fem års ålder.

Jag har väl aldrig varit nått fan av vare sig små kryp, smuts eller kol svarta mörkret.
För här är det mörkt. Inga lampor som lyser upp himmlen, bara stjärnor.
Fast det är ju väldigt vacker...

Nej, OM jag nån gång ska köpa mig ett hus, så kommer det att vara ett väldigt litet hus,
på en liten tomt med väldigt mycket insektsmedel runt & lampor everywere!
Ja, ja tyck att jag är löjlig bara.
Men kom inte & säg någonting förräns ni har provat på det själva!

Men trots allt så är det faktiskt rätt så mysigt...ibland.

Nu ska jag iväg till jobbet igen.

*later darls*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att du kommit igång lite med bloggandet sis, alltid lika trevligt å kika in här!

Jacken pussar nattis!

2009-08-27 @ 21:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0