Nedfrysning & upptidning!


Så här snöig & fin är min terass.

Jag har blivit nedfryst här och här kommer receptet,

Recept på nedfrysning:
*Gå ut & gå i snöstorm.
*Luffsa i drivor med snö.
*Halka på isen under snön & ramla i en stor snöhög.
*Helst 3 gånger för bästa effekt!
*Lägg på ett pinsamt försök att ta sig upp & ramla lite lätt igen.
*Helst med ansiktet nedåt.
*Ha en hund med som ser en hare & drar ner dig i ett dike.
*Och en stor dos med blåst & blöt snö.
Rör ihop allt!

Jag har oxå tinat upp,

Recept för upptining:
*Kom hem & kuta omkring i långkallingar & städa huset, fort  som fan, så du får upp värmen.
*En lång & väldigt varm dusch.
*En stor stickad (torr) tröja, raggsockor & en filt.
*En STOR kopp hett te.
Ta en sak i taget & sakta men säkert kommer värmen tillbaka.

Nu har Emelie & Filip precis åkt hem.
Dom har hållt mig sällskap en stund, alltid lika trevligt!
Så nu väntar jag på att killen & hans två vänner ska komma hem ifrån "pulkabacken".
Dom har beställt varm choklad & skogaholmslimpa med ost, så det ska jag fixa iordning till dom.

Hejhopp!

Kommentarer
Postat av: Ems

Ja, tur att han har en sån hemmafru!!

2008-11-24 @ 21:37:35
URL: http://mobergo.blogg.se/
Postat av: Sis

Hej Gumman!

Gud sa mycket sno som har kommit! Fint! =)

Hoppas det finns kvar nar vi kommer hem!

Vi ska snart ata kvallsmiddag, efter en lang harlig varm & skon dag pa en underbart fin strand! =)

Alskar er!

Puss!

2008-11-25 @ 00:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0