Idol Lars goes Nirvana, rockar fett!

 
Måste bara få skriva vad jag tycker om idol.
Jag gillar idol, men enligt mig ska det vara ett sätt att få fram en bra artist och inte en massproducerad lookalike.
Är såå sjukt less på alla som låter likadant. Enligt mig, så är alla som kommit ur tidigare idol väldigt lika varann.
Jag älskar Lars! Han är cool, rolig & blir inte påverkad att vara någon han inte är.
Andledningen till att jag blev upprörd, är en artikel i Aftonbladet.
Där skriver man att i fredagens rocktema kommer producenten Desmond Child gästa juryn & alla ska sjunga hans låtar, utom Lars.
Han väljer att sjunga Nirvanas "Smells like teen spirit" i stället.
Villket har gjort Desmond Child upprörd & sur.
Lars berättar för Aftonbladet att dom inte fick några instruktioner alls om att dom skulle välja en Desmond Child-låt.
Det är ju rocktema, inte Desmond Child-tema.
Han berättar oxå att det var tre andra, som också valt helt andra låtar.
Men att  Desmond Child tjatade som fan på dem tills de valde någon av hans låtar i stället.
Herregud villket jävla rövslickeri säger jag!
Jag tycker att Lars gör grymt rätt, Nirvana är det grymaste bandet ever & han gör helt rätt, enligt mig, som väljer en av dom bästa låtarna i rockens historia!
Varför ska alla sjunga Desmond Childs låtar, jo ren & skärt rövslickeri för att han är snäll & kommer & gästar juryn. Pinsamt säger jag.
Så han ska sitta där & lyssna till sina egna låtar, få känna sig som en kung & få fett med egoboost, för att  sedan bedömma deltagarna om dom gjort en tillräckligt bra veration av hans låt?
Har han inte stake nog att vara en bland flera grymma låtskrivare utan måste vara den enda låtskrivaren i hela programmet? Nä, usch, såna självupptagna egoister står mig upp i halsen.
Så jäkla skönt att se nån som vågar gå sin egen väg.
Lars kommer att göra en av världens bästa låtar, enligt mig.
Och jag kan bara HOPPAS att han rockar skiten ur dom & är grym!

Kommentarer
Postat av: Tina

Tja bruden! du är utmanad av mej. koll min blogg. kram

2008-11-07 @ 18:37:06
URL: http://totinona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0