Hästskötare!

Har ju varit det än gång i tiden. Åt Evelina "Lina", en fet aggresiv shetlandsponny med bara ett öga. Tidiga mornar. Frysna händer. Bajslukt. Blåmärken efter att ha blivit avkastad. MEN jag älskade det! Funderar på att ta upp det igen. Hästar är fina. Mysigt att rida ut i skogen, speciellt en solig dag. Man får grymma muskler. Skönt att gå och fixa för sig själv i stallet med radion på i bakgrunden. Kul att hästen till slut ger upp och slutar kasta av dig. Närkontakten när man borstar & ryktar. Ja, det väger upp det jobbiga. Hade glömt att jag var en hästtjej....

...ute på landet igår, hos föräldrarna. Hade mysdag med mamma. Det är skönt att komma ut ibland. Promenera ut i skogen i typ två timmar. Helt slut när vi kom tillbaka! Bra kondis där! Lekte lite med hunden, rolig hund. Åkte också och handlade mjölk med min shopoholic till mamma, villket slutade med en hel vagn full av grejer. Det är ifrån henne jag har fått mitt underbara sinne för ekonomi och "jag ska bar handla lite till"! Så brukar det alltid bli när man "bara" ska handla mjölk. Fick en kasse med mat jag med! Tack, tack tack! Ekade bra tomt i vårt kylskåp hemma!

Nu ska jag till jobbet & drömma att jag mockar skit.... HEY så länge!


Kommentarer
Postat av: Sannah

Heej! Vill du ha en ny bloggdesign? Kika in hos mig i så fall, jag ger ut nya varje dag! :)
Http://saanzil.blogg.se

2008-05-22 @ 10:34:32
URL: http://saanzil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0