Endast tomten är vaken...


Åh, vad mysigt med Lucia morgon!

Vi hade alltid det när jag var liten. 
Vi vaknade av Sankta Lucia sången från tv & tassade ner till vardagsrummet.
Där mamma satt med tända ljus, varm choklad & lussebullar.

Det kan man ju inte sluta med, bara för att man har flyttat hemifrån.
Nej, jag var faktiskt tillochmed vaken innan klockan ringde.
Konstigt, det brukar jag verkligen aldrig vara.
Så nu sitter jag här i soffan med en filt,en kopp te & tända ljus.
Mysigt värre.

Så jag önskar eder alla en underbar morgon!

Kommentarer
Postat av: Lill-Sis

Detsamma sis,jag håller med dig, gud så mysigt man tyckte de var när man va liten, & mamma, som gjorde så mysigt, tur att man haft & har henne!

Men som du skrev nu sitter jag åxå här i soffan, men tyvärr själv! =) Men jag vet ju att några mil härifrån sitter du & myser. Vi får mysa ihop fast på lite avstånd!

Önskar dig en mysig & glad luciadag!

Ses senare idag, då det är vår tur att lussa!

Puss!

2008-12-13 @ 07:53:59
Postat av: Emelie

låter verkligen mysigt!! Själv vart man som Diana.. själv.. men jag har ju dragit mig ut i skogen också! Men blir nog till att åka hem snart och kanske köpa med sig en lussebulle på vägen till kusin din!

2008-12-13 @ 13:33:22
URL: http://mobergo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0