Tokmycket!

Det är tokigt vad tok mycket man hinner med när man slutar tidigt.
Och då slutade jag inte förens halv fem idag, men det är ju grymt tidigt mot vad jag brukar sluta (annars 20.15).

Så vad har jag då hunnit sen jag slutade jobbet....
Handlat lite mjölk & grejer i affärn.
Glasera morotstårtan.
Damsugit hela lägenheten.
Diskat.
Dammat.
Haft besök av mamma, pappa, syrran & hennes kille Pärra, min kusin Filip & hans tjej Emelie.
Fikat på min morotskaka, som jag råkade skära upp i gigantiska bitar! Då menar jag gigantiska! 
Men det verkade iallafall som att dom gillade den, eller så mår alla skit illa nu! =)
Gått en promenad.
Gjort fika igen, till min kille, som jobbat sent.
Kollat på Sex & the City reprisen, som precis är slut. Som var helt underbar som alltid!
Så nu ska jag krypa ner bredvid en snarkande trötter.

Hm...det var kanske inte så där jätte mycket. Men bra mycket mer än vad jag skulle ha hunnit annars.
Jag älskar att hinna med sånt här på kvällarna!
Ni kanske inte förstår, men jag har jobbat kvällar & helger i sex år & det är en lyx att ha den tiden.
Att få vara ledig när (nästan) alla andra är det & kunna haka på på spontana grejer.
Inte behöva planera varje ledig helg eller kväll. Känns så grymt på ett sätt som jag inte är van vid.
Jag hoppas att det ska kunna bli mer sånt nu när jag ska plugga. *hoppas* =)

By the way....så har det kommit in så mycket nya fina kläder på jobbet! Jag blir tokig!
Alla tok mysiga koftor & schyssta jeans! Vad fan gör man när man äger 95.50kr?!
Drömmer vidare.....

(nytt favvo ord: Tokigt!)

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Tack för igår, Morotskakan var jätte god men som sagt det var gigantiska bitar du serverade (jag orkarde bara halva men pappa din åt upp både sin och din så det är ett gott betyg). Kramis

2008-08-14 @ 08:43:59
Postat av: mammsen

vart lite fel pappa din åt upp sin och även min halva skulle det vara :)

2008-08-14 @ 08:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0