Tokmysig helg!

Bilfärden upp till Rättvik = musik, felkörning & skratt.
När vi kom upp var det strålande sol.
Husvagnen ligger precis vid sjön.
Där väntade mamma & pappa med kaffe & bullar.

Kollade in Dalhalla & Springkällan.
Promenad runt Rättvik.
Grillning, öl & vin!
Promenad ut på långbryggan i Siljan sjön.
Det var så vackert med solnedgång & lampor som lyste.
Film på kvällen & hussurfing med vin av mig & mamma.

Vaknar upp till en stor frukost.
Hoppar in i bilen & åker till Stygforsen.
Gick upp & ner, över stenar & rötter till den vackra & väldigt höga branta forsen.
Sen in i bilen igen & iväg till Bredablick.
Ett högt torn som vi gick upp i & fick höjd skräck & en vacker utsikt.
Men benen skakade på mig i en timme efter det, så läskit högt.
Lunch på ett mysigt världshus & en titt i små butiker i hantverksbyn.
Jag & mamma fick en varsin jätte fin ring i svart sten.

På vägen hem blev det ett stopp i solen & pappa bjussa på glass.
Sen bjussa han på lite seetsing (vet inte om det stavas så där).
Dalaälven var väldigt vacker.
Men jag vet inte vad jag ska säga om Pelarsalen?!
Ett gäng jätte tallar i skogen?!
Jag tror fortfarande att vi missade själva grejen, vi skulle gått längre.
Det måste vara så....eller?!
Det  var kul i allafall!

Tack världens bästa mamma & pappa, för en jätte mysig helg!


Kommentarer
Postat av: Mammsen

Tack själv för trevligt sällskap, det var riktigt mysigt att få rå om er :-), det blir ju inte så

ofta nu för tiden. Men vi får göra om det nästa sommar det finns mycket mera att se och då kan vi ta en hel helg fred - sönd, så kan vi åka till Leksand och Siljansnäs och kolla in där ni var mycket när ni var små, Kankse Diana o Pärra vill följa med också så blir det HELA familja

2008-08-26 @ 08:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0