Prov jobbat.

på ett Café/Lunch hak.
Jag erkänner jag har alltid trott att det var rätt så soft att jobba på café. Men det är det inte....
Det var tok stressigt & tok mycket att hålla reda på.
Det här cafét är mer ett lunch ställe, så dom har en väldig massa folk vid just lunchen.
Dom har en massa mat rätter, allt från sallad & mackor till soppa & chili con carne. 
Kunden får beställa sin mat & får en nr lapp, sen lagas maten som man sen tar ut till kunden. 
Man kan äta där eller ta med sig.
Kassa apparaten är tok gammal & funkar bara när den vill, så kön kan bli väldigt lång.
Man måste räkna ut vad kunden ska ha tillbaka själv, villket jag tycker är jätte svårt eftersom jag är sämst på matte.
Sen gäller det ju att hålla efter allt, fylla på med bröd, plocka av borden & diska.
Det kan tyckas låta enkelt, men när 40pers kommer sammtidigt är det verkligen ingen lek.
Ett absolut underskattat yrke & jag kommer nu i framtiden att ha mycket mera förståelse för om maten tar lite tid att få, den ska trots allt lagas till oxå.
En riktigt stressig & varm miljö.
Men rätt kul, när det flyter på, tiden går fort & arbetskompisarna är snälla.
Men jag vet inte om det är nåt för mig....jag måste tänka på det.
Jag gillar ju faktiskt kläder bättre än mat. =)

Kommentarer
Postat av: Ems

Jo, det ser så mysigt ut att jobba! Men kul när det händer lite också! ;)

Om inget annat är det bra att få lite extra pengar!

2008-08-25 @ 18:17:43
URL: http://mobergo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0