"Mitt nya liv!"

Undrar hur många gånger jag har sagt det?! Minst tre gånger per år iallafall.
Men nu säger jag det igen och den här gången...den här gången, SKA jag lyckas!
Killen bara skrattar åt mig, -"vi får väl se hur länge det håller". Typ en, två veckor.
Nej, för nu känner jag lust & ork igen.
Jag har saknat min träning as mycket, jag vet ju hur bra jag mådde av den.
Kanske inte när jag tränade som mest, men när det var lagom.
Dessutom ska jag börja försöka laga mat, själv, hemma!
Fan, det är ju inte klokt, jag är snart 27år & kan inte laga mat!
Men nu har man handlat upp sig på lite grejer så då är det väl bara att & ställa sig vid spisen.
DET blir verkligen en hel omvädning för mig.
Men min absolut viktigaste förändring kommer att bli rutinen i mitt liv, som jag hoppas hitta.
Fram till nu har jag ätit, varit vaken & sovit  på sena kvällar, nätter & dagar. Allt huller om buller.
Antar att det har haft mycket att göra med mina arbetstider & min absoluta saknad av ork.
Ni vet...en ny kalender=nytt liv! Höst=börja om!
Min absolut största förändring kommer att bli mitt liv som student! Helt galet & tok spännande!
Jag kan inte fatta att jag ska börja plugga, jag vet ju fan inte ens hur man gör!
Men det ska bli så kul att få pröva någonting nytt & att få testa mig själv, om jag klarar av någonting annat överhuvudtaget. Känns så läskit och nervöst. Men jag behöver det.
Jag tror det kommer att hjälpa mig nåt grymt med allt det andra som jag vill styra upp!

Erkänn att trots alla löften hit & dit så är det så jäkla skönt att veta att skiter det sig, så kan man ju faktiskt bara köpa en ny kalender & sudda ut sina överstykna träningsdagar & misslyckanden.
För när allt kommer omkring så är det ju hoppet vi människor lever på. Hoppet & drömmarna om det "perfekta" livet.
Om vi nu skulle komma dit så hade vi ju inget mer att kämpa för. Ha alltid någonting nytt & utmanande i sikte!
Även om det "bara" är att komma igång med träning eller vika den enormt stora högen av tvätt på 10minuter!
Jag kommer absolut säkert att börja om mitt liv minst en gång till eller kanske fem innan det här året är slut.
Men det betyder ju bara att jag inte ger upp, utan fortsätter att kämpa mot samma gammla mål & förhoppningsvis nya!

Usch, villket astöntigt  "mitt nya liv" inlägg det blev!

Puss

Kommentarer
Postat av: Ems

Det är synd att ni inte bor närmare! Jag SKULLE VERKLIGEN behöva någon att träna med! Tror att om man är två är det mycket svårare att "skippa träningen".. eftersom man då sabbar för någon annan. Men skulle kanske testa ditt tips... en ny kalender! ;)

2008-08-06 @ 14:05:58
URL: http://mobergo.blogg.se/
Postat av: Tina

Jo spydde väl minst 25 gånger, måste vart maten eller nå!? Jorå de är är lungt, ingen fara! Kram

2008-08-06 @ 16:47:45
URL: http://totinona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0